Per technologijų pamoką Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos devintokas Ignas Černiauskas išdrožė puikų medinį šaukštą. Ir šis šaukštas iškeliavo į Europos Parlamento rūmus.

O buvo taip. Mokyklos direktorė Danutė Kriščiūnienė pakvietė į svečius europarlamentarą Justą Vincą Paleckį, kuris, apsilankęs mokykloje, pažadėjo pakviesti mokinius ir mokytojus į Briuselį. Jau po gero mėnesio, lapkričio pradžioje, rudeniškai spalvingais keliais per Brandenburgo žemę važiavome į Vokietijos sostinę Berlyną. Autobuse susipažinome su Česlava Korvina – Petrovskaja, Vilniuje vykusio kartingų turnyro, skirto vaikų globos namų auklėtiniams, nugalėtoja. Mūsų mokykla susidomėjo VDU studentas, Europos egzamino finalinio turo nugalėtojas, Rytis Zaloga. Sutikome konkurso ,,(Ne)emigruosiu“ dalyvius bei daug kitų įdomių, labai tolerantiškų bendrakeleivių. Po pažinties su Vokietijos sostine aplankėme Potsdame esantį Sansusi parko ansamblį.

Ypatingai džiaugėmės galimybe pamatyti Kvedlinburgą, miestą, kuris įkurtas 922 m. ir vadinamas ,,Vokietijos lopšiu“. Kopėme į Pilies kalvą, ant kurios stovi Servacijaus bažnyčia, šalia kurios įsikūrusiame vienuolyne rašytame metraštyje 1009 m. pirmą kartą paminėtas Lietuvos vardas.

Atvykę į Briuselį apsilankėme Didžiojoje aikštėje, kuri stebino didinga Miesto rotuše, Karaliaus namu, kuriame, deja, niekada negyveno karalius, bei neoklasicistiniais Gildijų pastatais. Be abejo, nuėjome prie Belgijos valstybės karinę narsą įamžinusios Besišlapinančio berniuko skulptūros. Mus stebino Notre- Dame bažnyčių Briuselyje ir Paryžiuje panašumas. Bruparke apžiūrėjome geležies atomą vaizduojančią konstrukciją ,,Atomium“. O nuo monarchų būstinės, Karaliaus rūmų, tik keli žingsniai iki pastato, kuriame įsikūrusi Lietuvos nuolatinė atstovybė. Ten susitikome su europarlamentaru Justu Vincu Paleckiu. Sužinojome, kad Europos Parlamente dirba 16 neįgaliųjų, vienas iš jų – turintis klausos negalę. Stebino ne tik stikliniai pastatai Parlamento kvartale, bet ir ypatingai moderniai įrengtas informacinis centras.

Vakarieniavome su Justu Vincu Paleckiu garsios Briuselio ,,Mėsininkų“ gatvelės restorane. Europarlamentaras nuoširdžiai kalbėjosi su kiekvienu svečiu, ypač džiaugėsi, kad atvyko daug jaunimo. Atsidėkodamas mūsų mokinys Ignas įteikė jam savo rankų darbo šaukštą. Juokavome – gal pravers politinei košei kabinti.

Per Liuksemburgą, Vokietijos miestą Niunbergą, Prahą lapkričio 11-osios ankstų rytą grįžome namo, parsiveždami nepamirštamus įspūdžius apie Europos kultūrą, istoriją ir gilesnes žinias apie Europos Sąjungą.

Už kelionę esame dėkingi ne tik europarlamentarui Justui Vincui Paleckiui, bet ir jo padėjėjoms – Eglei Kiuraitei ir Simonai Jakubynaitei bei gidei Astai Zdanavičiūtei. Taip pat labai džiaugiamės, kad dviem mūsų mokyklos mokiniams, turintiems klausos negalę, padėjo visą informaciją suprasti buvusi gestų kalbos vertėja – Sonata Balevičienė.

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos