Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) 5-10 klasių mokiniai dalyvavo projekte ,,Matuojuosi profesiją” ir kartu su dailės mokytoja metodininke Aušra Lazdauskiene bei lietuvių kalbos mokytoja metodininke Laimute Beinarauskiene kūrė stendinį pranešimą ,,Aš – dizaineris.”
Mokiniams buvo paaiškinta, kad dizaineris yra asmuo, kuris, prieš sudarydamas piešinius ar planus, suplanuoja , pvz. drabužio, avalynės, automobilio, interjero ar kt. išvaizdą bei darbus. Formaliau kalbant, dizaineris yra agentas, kuris „nurodo dizaino objekto struktūrines savybes“. Buvo akcentuota, kad būsimieji dizaineriai mokosi meno istorijos, dizainerio istorijos, informacinių technologijų, užsienio kalbų, teisės, vadybos, braižybos ir žinoma – daug piešia.
Mokiniai lietuvių kalbos pamokose rinko medžiagą ir rašė tekstus apie dizainerio profesiją, o dailės pamokose kūrė pasirinkto daikto dizainą. Savo mintis ir pastebėjimus devintokai užrašė taip:
Karolis Janikūnas: „dizaineris yra dailininkas, konstruktorius, dizaino specialistas, kūrėjas“.
Marijus Vinciūnas: „norint būti dizaineriu, reikia mokėti ne tik gerai piešti, bet ir gebėti naudotis programomis, kaip PS, CorelDRAW, domėtis mada ir pačiam siūti drabužius, gaminti daiktus; reikalingas piešimas grafika, kompozicija, geras lietuvių bei užsienio kalbų mokėjimas“.
Augustas Sinkus: „ profesija – interjero dizaineris – skamba viliojančiai ir šiek tiek romantiškai, juk malonu kurti erdves, jas dekoruoti, rinkti ir derinti gražius bei stilingus daiktus“.
Dešimtokai taip pat turėjo išskirtinų minčių:
Laurynas Šarka: „dažniausiai interjero dizaineris gali padėti, kai klientas nori atlikti viso namo renovaciją ar tam tikrą, suplanuotą užduotį – pakoreguoti virtuvės dizainą, baldus ar jų apstatymą kambariuose“.
Žygimantas Vaiciekauskas: „drabužių dizaineris, konstruodamas modelius, naudojasi šiuolaikinėmis kompiuterinio projektavimo priemonėmis, įvairiomis programomis; pagrindinės jo priemonės – popierius, piešimo priemonės, įvairios medžiagos“.
Aštuntokas Benas Bernatavičius nupiešė savo herbo dizainą, kuriame išskyrė svarbiausius dalykus: mokslą, sportą, meilę Lietuvai, gamtos grožį.
Ledų dizainu ypač susidomėjo penktokai Airidas Kazimieras Gecas, Lukas Jakštas, Ignas Šilaika bei Edvardas Jakubauskas, šeštokė Tina Lučinavičiūtė, aštuntokai Justina Čiplytė, Karina Liepaitė, Nedas Kubilius ir Kamilė Židonytė, devintokas Karolis Janikūnas, dešimtokai Laurynas Šarka bei Žygimantas Vaiciekauskas. Ne tik ledų, bet ir saldainių dizainą kūrė septintokai Edita Gižaitė, Miglė Tamonytė bei Emilis Lučinavičius.
PKNPM direktorė Danutė Kriščiūnienė džiaugėsi, kad mokykloje daug dėmesio skiriama mokinių supažindinimui su profesijomis. „Esame turėję mokinių, kurie rinkosi įvairias menų profesijas Kauno taikomosios dailės mokykloje bei Klaipėdos technologijų mokymo centre. Pirmasis žingsnis link išsvajotosios profesijos – atitinkamos krypties studijos baigus 10 klasių“. Direktorė pabrėžė, kad norint tapti dizaineriu, neužtenka turėti įgimtą skonį, jausti spalvas, būtina apsispręsti ir daryt tai, į ką linksta širdis, nes užsiimant mėgstama veikla nė nesijaučiama, kad dirbame.
Šio projekto metu daug sužinota apie tai, ko reikia, norint tapti dizaineriu bei kokių dalykų mokomasi įgyjant šią specialybę.
Aušra Lazdauskienė, PKNPM dailės mokytoja metodininkė