Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) mokiniai, vadovaujami savo mokytojų metodininkių Laimutės Lazdauskienės ir Laimos Palionienės,  projektą „Atverkime duris į praeitį“ pradėjo Šeimyniškėlių  (Vorutos) piliakalnio istoriniame komplekse, dalyvaudami  edukacinėje programoje. Susipažino su buvusios pilies istorija, apžiūrėjo pilies maketą, išklausė įdomius pasakojimus,  įsitraukė į žaismingus, teatralizuotus karybos žaidimus, išmėgino akies taiklumą ir rankų stiprumą šaudant iš lankų, mėtant ietį.

          Mokiniai pagal projekto tęstinę veiklą  lankėsi Panevėžio kraštotyros muziejuje. Dalyvavo edukacinėje programoje „Akmens amžiaus detektyvai“. Užsiėmimo metu mokiniai, tapę akmens amžiaus klubo detektyvais, domėjosi, ką reiškia gyventi akmens amžiuje. Atlikdami įvairius darbus ir užduotis,  sužinojo, kuo vertėsi, kaip atrodė, kuo maitinosi akmens amžiaus žmonės.

          Projekto veikla tęsėsi Stultiškių vėjo malūne įkurtame Linų muziejuje. Šiame muziejuje mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Lino kelias“.  Jos metu  praktiškai išbandė, kaip senovėje buvo apdorojami linai. Specialiu įrankiu braukė linų galvutes, mintuvu juos mynė, brauktuve valė spalius, įvairiomis šukomis šukavo.  Muziejininkė Dalia Mikalauskienė išsamiai papasakojo, supažindino mokinius su  įvairiais, Lietuvoje  XIX amžiuje naudotais  įrankiais bei reikmenimis. 

          Projekto baigiamoji dalis – programa „Kai gyveno karaliai“. Programos metu mokiniai turėjo galimybę persikelti į karaliaus Mindaugo laikus.  Sužinojo, kokiose pilyse  gyveno karalius, kaip atrodė jo aplinka ir žmonės, kiek svėrė karaliaus karių šarvai, lipdė anspaudą  karališkam laiškui, „brangakmeniais“ puošė karūną, statė medinę pilį. Tapę karaliaus kariais – išbandė katapultą – didžiausią ir pavojingiausią tų laikų ginklą. 

         Pasibaigus projektui, iškilo daug klausimų.  Koks šio projekto aktualumas? Kodėl mes turime domėtis praeitimi? Ar svarbus toks projektas mokiniams?  Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, negalime ateities atskirti nuo praeities, nes į  ateitį ateiname tik per praeitį. „Džiugu, kad mokytojos jau nuo pat mažens, mokiniams skiepija žinias apie senovę, moko domėtis istoriniais kompleksais, o per edukacines programas atveria praktinių žinių ir įgūdžių lobynus, praturtina mokinių istorines žinias“, – teigė direktorė.    

PKNPM  pradinių klasių mokytojos metodininkės Laimutė  Lazdauskienė ir Laima Palionienė